Algorytmy dogadywania się

Tytuł: Algorytmy dogadywania się
Kod: Agile-alg
Kategoria: Agile Software Development
Forma: 30% wykłady / 70% warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Odbiorcy: DevOps, liderzy techniczni, developerzy, management, testerzy, Product Owners, architekci, analitycy, Scrum Masters, liderzy zespołów
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy w trakcie wytwarzania produktu programistycznego mają kontakt z klientem lub użytkownikami.

Jest to zatem szkolenie dla programistów pracujących zgodnie z filozofią Agile.

Aby rzetelnie wykonać swoją pracę potrzebują często kontaktować się z klientem, użytkownikami i precyzować ich oczekiwania. Jest to również szkolenie dla analityków, których zadaniem jest pracowite odkrywanie wymagań do systemu informatycznego i przekładanie ich na język techniczny. Słowem jest to szkolenie dla wszystkich, którzy wciąż zadają sobie pytanie „Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?”.

Wyróżniki szkolenia

  • Twoje rozmowy z klientem na temat wymagań staną się łatwiejsze dzięki uporządkowanemu procesowi
  • Zauważysz nagły spadek nieporozumień między Tobą a klientem wynikający z tego, że zaczniesz trafnie identyfikować jego oczekiwania
  • Dokumentacja, którą będziesz przygotowywać stanie się bardziej precyzyjna i jednocześnie oszczędna w formie
  • Z łatwością odróżnisz te wymagania, które są dla klienta naprawdę istotne od tych, które można pominąć
  • Za każdym wymaganiem ukrywa się korzyść, której klient się spodziewa lub problem, którego chciałby uniknąć. Dzięki temu szkoleniu szybko odnajdziesz jedno i drugie
  • Już nigdy nie będziesz miał problemu z jednoznacznym określeniem, jakie ustalenia padły podczas spotkania z klientem.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Co znaczy myśleć biznesowo?
    1. Nonszalancja programistów
    2. Struktura pojęcia biznesowego
  2. Wspólna wizja
    1. Wizja a zakres systemu
    2. Formułowanie wizji
    3. Nazwy są ważne
    4. Wizja jest współdzielona, albo nie ma jej wcale
    5. Komunikowanie wizji
    6. Kiedy wizja bywa niebezpieczna
  3. Sztuka zadawania pytań
    1. Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta?
    2. Jak utrzymać samoświadomość w trakcie rozmowy?
  4. Odkrywanie potrzeb
    1. Kto prowadzi rozmowę?
    2. Czym jest „potrzeba”?
    3. Odkrywanie potrzeb
    4. Odróżniaj potrzebę od sugestii rozwiązania
    5. Która z potrzeb jest tą właściwą?
    6. Używanie User Stories do odkrywanie potrzeb
  5. Konkretyzowanie wymagań
    1. Podstawowa struktura rozmowy
    2. Jak pytać o konkrety?
    3. Kiedy i jak sugerować alternatywne rozwiązania?
  6. Pytania trafiające w samo sedno
    1. Bufor bezużytecznych odpowiedzi
    2. Odpowiedzi świadczą o pytaniach
    3. Pytania zamknięte i otwarte
    4. Stop/Continue Questions
    5. Participant/Observer Questions
    6. What…if Questions
    7. Sequence/Option Questions
    8. Framed Questions
  7. Techniki budowania kontaktu
    1. Mechanika, a chemia rozmowy
    2. Technika Parafrazy
    3. Aktywnie słuchanie
    4. Technika pozytywnej intencji
    5. Komunikowanie się językiem osobistym w duchu Nonviolent Communication


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Materiały związane ze szkoleniem

Idea renesansowej pracowni - Bottegi zakłada nieustanną pracę jej członków i dzielenie się jej wynikami.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.