Lider komunikacji w projekcie - czyli skuteczny Projekt Menadżer

Tytuł: Lider komunikacji w projekcie - czyli skuteczny Projekt Menadżer
Kod: pm-kom
Kategoria: Strefa PM
Forma: warsztaty
Czas trwania: 3 x 6 h online, 2 x 8 h stacjonarnie dni
Odbiorcy: liderzy techniczni, management, liderzy zespołów, Product Owners, Scrum Masters, kierownicy projektów
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

PM ze względu na swoją funkcję powinien być przede wszystkim liderem komunikacji w zespole.

Komunikacja w zespole projektowym to często najsłabsze ogniwo całego procesu i przyczyna wielu problemów. Rozwój umiejętności komunikacji i współpracy to często game changer w życiu projektu.

Szkolenie przeznaczone dla osób zarządzających projektami chcącym zwiększyć swoją efektywność poprzez rozwój kompetencji w związanych z pracą w zespole projektowym.

Jest to zestaw niezbędnych: wiedzy, technik i umiejętności niezbędnych do kreowania środowiska pracy projektowym jakiego potrzebują członkowie zespołu.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. PM jako lider komunikacji w projekcie
    1. Trudne sytuacje komunikacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi
    2. Rozmowy delegujące
    3. Rozmowy coachingowe
    4. Rozmowy konfrontacyjne
    5. Spotkania zespołowe i rozwiązywanie problemów interpersonalnych wpływających negatywnie na projekt
  2. Komunikacja z zespołem developerów vs. komunikacja z biznesem
    1. Różnice i podobieństwa
    2. Żelazne zasady
    3. Ukryte poziomy komunikacji i budowanie partnerskich relacji
    4. 30 letnie dziecko? - jak pracować z “nerdem”
    5. Nie techniczny PM? - jak pracować nad komunikacją i autorytetem
  3. Narzędzia komunikacyjne w pracy PM’a
    1. Narzędzia asertywnościowe
    2. Teoria komunikacji Von Thuna
    3. Budowanie pozytywnego przekazu komunikatu
    4. Sztuka zadawania pytań
    5. Pytania naznaczone porażką lub sukcesem
    6. Komunikacja proaktywna i reaktywna
    7. Podstawy NVC (Non Violent Communication)
  4. Wpływ inteligencji emocjonalnej na jakość komunikacji PM’a
    1. Czynniki wpływające na komunikację
    2. Przekonania na temat siebie i innych a ich wpływ na sposób rozmowy z innymi
    3. Różne sposoby postrzegania rzeczywistości a skuteczna komunikacja
    4. Pułapki myślenia w interakcji z innymi
  5. Pułapki komunikacyjne w prowadzeniu projektu
    1. Najczęstsze błędy komunikacyjne PM’a
    2. Czym tak naprawdę jest komunikacja i jak działa
    3. Blokady komunikacyjne i prawdziwe znaczenie słów
    4. Dopasowanie stylu komunikacji do rozmówcy i celu rozmowy
    5. Jak usprawnić komunikację w zespole
    6. Nieświadoma uległość, autorytaryzm, manipulacja,
    7. Komunikacja niewerbalna
  6. Informacja zwrotna w pracy PM’a
    1. Fakty i emocje vs. opinie i oceny
    2. Informacja zwrotna do członków zespołu
    3. Informacja zwrotna do klienta
    4. Aktywne słuchanie
    5. Przyjmowanie krytyki
    6. Uprawomocnienie pozycji swojej i pozycji rozmówcy


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.