Wizerunek profesjonalisty - o autoprezentacji i sztuce prowadzenia spotkań w pracy PM’a

Tytuł: Wizerunek profesjonalisty - o autoprezentacji i sztuce prowadzenia spotkań w pracy PM’a
Kod: pm-prof
Kategoria: Strefa PM
Forma: warsztaty
Czas trwania: 3 x 6 h online, 2 x 8 h stacjonarnie dni
Odbiorcy: Product Owners, liderzy techniczni, kierownicy projektów, liderzy zespołów, management, Scrum Masters
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Spotkania, prezentacje projektów, własnych pomysłów czy wystąpienia publiczne - to codzienność zawodowa większości pracowników.

Co jednak zrobić, aby kolejne spotkanie firmowe nie skończyło się z poczuciem straconego czasu? Czy istnieje sposób na to, aby nawet najmniej porywający temat przedstawić w sposób, który zainteresuje i przekona osoby decyzyjne? W jaki sposób zminimalizować stres przed wystąpieniem oraz jak przygotować trafne argumenty?

Szkolenie Wizerunek profesjonalisty udziela odpowiedzi na te oraz inne pytania, związane ze spotkaniami, prezentacjami i wystąpieniami publicznymi. Zawarte wskazówki pomogą przygotować spójną i ciekawą prezentację, a techniki relaksacyjne zredukują stres związany z wystąpieniem. Nauczysz się też w jaki sposób dostosować przekaz do odbiorców oraz zorganizować efektywne angażujące zebranie.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Wizerunek profesjonalisty w pracy PM’a - podstawy autoprezentacji i wystąpień publicznych na żywo i online
    1. Podstawowe narzędzia i zasady autoprezentacji i wystąpień publicznych
    2. Budowanie spójności i postawy, która buduje autorytet
    3. Prezentacja, facylitacje, burze mózgów, spotkania z klientem, kick-off-y - budowanie wizerunku w zależności od rodzaju wystąpienia
    4. Czynniki budujące wizerunek
    5. Najczęstsze błędy w autoprezentacji
    6. Indywidualne tendencje i zasoby do tworzenia wizerunku
  2. Efektywne spotkania (nie tylko) projektowe
    1. Podstawowe narzędzia i zasady przygotowania i prowadzenia spotkań (na żywo i/lub online)
    2. Zasady efektywnego organizowania i prowadzenia spotkań
    3. Narzędzia wspierające efektywność spotkań
    4. Struktura i prowadzenie spotkań wewnętrznych i zewnętrznych - różnice, podobieństwa i specyfika każdego z rodzaju spotkań
    5. Tajniki efektywnego spotkania - kontraktowanie i budowanie kontaktu z uczestnikami
  3. Angażujące i przekonujące spotkania
    1. Techniki budowania zaciekawienia, napięcia i rozbawienia
    2. Metody angażowania odbiorców w proces warsztatowy
    3. Dostosowanie sposobów i narzędzi argumentacji do wiedzy i możliwości odbiorców
    4. Przekonywanie do własnych wizji
    5. Dynamiczne prezentacje na żywo i online
    6. Train the trainer dla PM’ów - podstawy prowadzenia warsztatów, facylitacji oraz moderowania spotkań wewnętrznych i spotkań z klientem
    7. Narracja i storytelling oraz zabiegi retoryczne - podstawowe wiadomości
  4. Trudne sytuacje podczas spotkań
    1. Rodzaje i geneza sytuacji trudnych - podważanie kompetencji prowadzącego, trolling, konflikt, opór, trudni uczestnicy, brak zaangażowania uczestników
    2. Narzędzia radzenia sobie w poszczególnych typach sytuacji trudnych podczas spotkań
    3. Podstawowe narzędzia asertywnościowe w prowadzeniu spotkań
  5. Psychologia wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań - teorie i techniki, które powinien mieć wykorzystać profesjonalista
    1. Poziomy komunikacji - normatywne, uległe, partnerskie, role prowadzących i uczestników spotkań
    2. Techniki obniżania stresu przed spotkaniem i w jego trakcie
    3. Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie podczas spotkań
    4. Syndrom oszusta i narzędzia radzenia sobie z nim
    5. Myśli i błędy poznawcze - ich wpływ na poziom stresu i sposoby obniżania poziomu tremy za pomocą technik psychologii poznawczo-behawioralnej
    6. Triki pomagające w kryzysowych sytuacjach
  6. Sesja feedbackowa
    1. Warsztat jest ukierunkowany na intensywne ćwiczenia praktyczne
    2. Każdy z uczestników ma okazję przygotować, przeprowadzić własne wystąpienie
    3. Każdy z uczestników otrzymuje indywidualny feedback i wskazówki, które może wykorzystać w codziennej pracy


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.