Getting Things Programmed

Tytuł: Getting Things Programmed
Kod: career-gtp
Kategoria: Kariera
Forma: 50% wykład, 50% ćwiczenia i warsztaty
Czas trwania: 2 dni
Odbiorcy: developerzy, testerzy, architekci, analitycy
Zapisy: Indywidualne zamówienie i dopasowanie dla grupy.
Logistyka: W siedzibie klienta lub w innym dowolnym miejscu.

Celem szkolenia jest podniesienie efektywności i satysfakcji z pracy poprzez stosowanie osobistego frameworka pracy, dekomponowanie, szacowanie zadań i planowanie zadań.

Uczestnik zyska lepsze rezultaty dzięki lepszej organizacji, poprawi równowagę między pracą a życiem prywatnym i łatwiej osiągnie cele zawodowe. Dla organizacji oznacza to zwiększenie produktywności specjalistów, mniejszy nadzór nad dobrze zorganizowanymi pracownikami oraz łatwiejszą adaptację do zmieniających się wymagań.

Program Szkolenia

Program jest ramą w jakiej możemy się poruszać merytorycznie - program dla konkretnego szkolenia dedykowanego ustalamy z grupą na podstawie analizy przed-szkoleniowej.

  1. Moduł 1: Podstawy efektywności programisty
    1. Produktywność vs skuteczność vs efektywność
    2. Istota efektywności programisty
    3. Problem wielozadaniowości w pracy programisty
    4. Podstawowe założenia organizacji pracy
    5. Jednominutowy kurs asertywności dla programistów
  2. Moduł 2: System zbierania i organizacji zadań
    1. Źródła zadań programisty
    2. Budowanie rejestru zadań
    3. Różne narzędzia do rejestru (arkusze, Todoist, Trello, tablice fizyczne)
    4. Cechy efektywnego rejestru
    5. Przetwarzanie tematów na przykładzie skrzynki pocztowej
  3. Moduł 3: Generowanie pomysłów i rozwiązań
    1. Burza mózgów dla programistów
    2. Techniki mapowania myśli
    3. Struktura mapy myśli
    4. Narzędzia do rysowania map myśli
    5. Zespołowa burza mózgów
  4. Moduł 4: Definiowanie zadań "możliwych do wykonania"
    1. Wyodrębnianie zadań z pomysłów
    2. Cechy zadania "możliwe do wykonania"
    3. Pisanie zadań pełnymi zdaniami
    4. Zadania 4-godzinne z konkretnym rezultatem
    5. Dekomponowanie złożonych zadań
    6. Mapowanie pracy i dekomponowanie względem architektury
  5. Moduł 5: Szacowanie zadań programistycznych
    1. Psychologia szacowania w programowaniu
    2. Metody szacowania: trzech miesięcy, ekspercka, PERT
    3. Szacowanie względne i story points
    4. Szacowanie trzypunktowe
    5. Lista kontrolna szacowania
    6. Budowanie kultury szacowania
  6. Moduł 6: Planowanie efektywnej pracy
    1. Macierz Eisenhowera dla programistów
    2. Planowanie intensywnej pracy
    3. Ustalanie celu dnia
    4. Harmonogram pracy programisty
    5. Unikanie pracy w międzyczasie
    6. Ciche dni i okresowy nawał pracy
  7. Moduł 7: Wykonywanie zadań i praca w skupieniu
    1. Wchodzenie do strefy skupienia
    2. Identyfikacja i eliminacja rozpraszaczy
    3. Techniki koncentracji: Pomodoro Technique, 10-minutowe wyzwanie
    4. Praca z zadaniami, których unikamy
    5. Stan skupienia vs stan rozproszenia
  8. Moduł 8: Retrospektywa i ciągłe doskonalenie
    1. Indywidualna retrospektywa
    2. Dokumentowanie faktów i wniosków
    3. Retrospektywa jako narzędzie zmiany
    4. Implementacja codziennych retrospektyw
    5. Długoterminowe doskonalenie procesów pracy


Pobierz program w formacie PDF

Trenerzy

Poznaj ekspertów, którzy mogą poprowadzić Twoje szkolenie.

Zamów szkolenie

Imię i nazwisko:
Firma:
E-mail:
Nr tel:
Temat:
Wiadomość:

Jeżeli preferujesz osobisty kontakt to zawsze możesz zadzwonić.

Iwona Sobótka

Koordynatorka szkoleń


Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Bottega It Minds Sławomir Sobótka. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.